November 5, 2021 by website 0 Comments

Мешовите групе деце у вртићу

Мешовите групе у вртићу су оне у којима су заступљени различити узрасти деце.  Закон о предшколском васпитању и образовању подржава формирање васпитних група мешовитог узраста деце од 1 до 3 године, затим од 3 године до поласка у школу, као и од 2 године до поласка у школу.

У нашој Установи, рад са децом у мешовитим групама има дугу традицију.  У већини наших вртића заступљен је концепт мешовитих група.

Разлози због којих се организују групе деце мешовитог узраста:

  • У мешовитим групама деца уче на свој начин без ригидних претпоставки о способностима деце одређеног узраста.
  • Атмосфера у мешовитим  групама је природнија, сличнија оној коју дете очекује у реалном животу, где се пријатељства склапају према интересу, а ређе према узрасту.
  • У свакодневном животу увек је неко старији/млађи, способнији/неспособнији, бољи или лошији у некој активности.
  • У мешовитим групама деца брину једна за друге, уче једна од других, уче једни друге, јачају дечје самоспознавање и самопоуздање, свако дете може допринети групи на свој начин.
  • У мешовитим групама савладавање социјалних вештина је природно, а не наметнуто.
  • Старија деца имају прилику за истраживање и усавршавање својих вештина вођства. Многа деца која у групи вршњака немају довољно самопоуздања за улогу вође – у мешовитим групама се осећају сигурније.
  • Мање се посвећује пажња ономе шта се учи, а много више пажња начину учења.
  • У мешовитим групама “профитирају” и млађа и старија деца.
  • Деца стално увежбавају комуникационе вештине, пазе на дужину реченица, тон гласа и начин изражавања у зависности од тога да ли се обраћају млађима или старијима.
  • Старија деца утврђују своја знања, развијају социјалне компетенције и имају осећај успеха, што доводи до самопоуздања које је најбоља мотивација за даље учење и напредовање.
  • Старија деца у мешовитим групама најчешће иницирају игру и смишљају стратегије и начине укључивања млађих.
  • Млађа деца су константно изложена комплекснијим начинима решавања проблема које користе старија и често покушавају и сама да примене сличне стратегије.
  • Заједничке активности међу децом различитог узраста доприносе развоју, јер деца истог узраста углавном делују у истој “зони оптималног развоја”, док различити узрасти имају већи распон зона, што омогућава брже напредовање.
  • У мешовитим групама више је социјалних контаката, више позитивних изражавања емоција и маште, а мање надметања и агресивности; мање је сукоба/конфликата међу децом, који и када се појаве успешније и брже се решавају, млађа деца нису перципирана као претња и налазе се у ситуацији да прилагоде своја очекивања и имају више разумевања.
  • Деца више међусобно сарађују, помажу једни другима, деле и размењују ствари, старија деца помажу млађој деци и уче их, при чему уче преузимање одговорности за своје поступке, постају зрелији и одговорнији.
  • Старија деца која имају тешкоће са регулацијом властитог понашања, брже напредују када подстичу млађу децу да чине исто, односно када објашњавају правила и подсећају млађу децу да их треба следити, тада и сама следе правила.
  • Дружење деце различитог узраста позитивно утиче на развој говора.
  • Игра млађе деце постаје софистициранија и зрелија, него што би то било у тзв. “чистој” групи, док старија деца побољшавају своје социјалне вештине организујући игру за млађу децу.
  • Истраживања показују да су деца различитог узраста, такође свесна и разлика и карактеристика везаних за узраст. Према томе, и старија и млађа деца прилагођавају своја очекивања у зависности од тога ког узраста је саиграч- што доприноси развоју социјалне свести и компетенција.

 

Може се закључити да мешовите групе деце позитивно утичу на развој све деце (на сазнајни, социјални и емоционални развој као и на игру детета), јер укључују просоцијална понашања која доприносе целокупном развоју.

July 1, 2021 by website 0 Comments

Позивамо родитеље да се придруже вебинару “Од игре се расте као од спанаћа”

Позивамо родитеље да се придруже вебинару “Од игре се расте као од спанаћа” којим се отвара УНИЦЕФ-ова онлајн школа родитељства.

Детаљније информације дате су на УНИЦЕФ-овој Фејсбук страници и веб страници Центра за подршку раном развоју и породичним односима “Хармонија” (http://centarharmonija.rs/?p=1846)

Линк ка вебинару: https://youtu.be/G68GvY6TpEs

 

Стручне сараднице ПУ „Дечји дани“

May 10, 2021 by website 0 Comments

Предшколска онлине заједница учења – видео обукe

Поштовани и драги родитељи,

Настављамо промоцију онлајн заједнице учења, позивамо Вас да се упознате са видео обукама које су доступне на сајту Министарства просвете, науке и технолошког развоја:

КЛИКНИТЕ ОВДЕ

Верујемо да ће ови садржаји бити корисни и да ће допринети квалитету наше сарадње. Унапред Вам се захваљујемо.

Стручне сараднице ПУ “Дечји дани”

Маj, 2021.

April 6, 2021 by website 0 Comments

Предшколска онлине заједница учења

Поштовани и драги родитељи,

Узимајући у обзир актуелну епидемиолошку ситуацију и усмереност на онлајн комуникацију, позивамо Вас да се упознате са садржајем Брошура које се налазе на линку:

КЛИКНИТЕ ОВДЕ

На њему су линкови за три Брошуре које су намењене родитељима и односе се на Социо-емоционално учење деце предшколског узраста, Добробит деце и на теме Васпитања пружањем подршке и успостављањем правила.

Верујемо да ће ови садржаји бити корисни и да ће допринети квалитету наше сарадње. Унапред Вам се захваљујемо.

Стручне сараднице ПУ “Дечји дани”

Март, 2021.